Κυριακή 15 Ιουνίου 2008

Βίοι Παράλληλοι

Edvard Munch, Death of Marat I, 1907


Edvard Munch, Death of Marat II, 1907



Η Μαριάνθη των Ανέμων


Μάνος Χατζιδάκις



Μέσα από άγνωστο χωριό κοντά στον Παρνασσό
ξεκίνησα για να δοκιμαστώ
κι αυτούς που με παιδέψανε σαν άγιο και Χριστό
τους έκοψα τον ένα τους μαστό
περπάτησα και πάτησα σε ζώντες και νεκρούς
ξεπέρασα τους δίσεκτους καιρούς
κι απόκτησα τον μύθο μου με στοχασμούς πικρούς
σε υπόγειους δρόμους άδειους και υγρούς

Με λεν Μαριάνθη κι είμ΄από τρελή γενιά
μισώ του κόσμου τη βία κι απονιά
χιλιάδες μάτια με κοιτούν από μακριά
και μου μετράνε της ζωής μου τα κεριά

Μια χήρα από την Έφεσο δεν ήμουνα ποτές
δεν είχα στρατιώτες για εραστές
τα ζάρια μου τα έπαιξα στις φτωχογειτονιές
και κέντησα τον πόνο με πενιές
δεν μπόρεσα να γίνω ούτε γυναίκα ούτε ευτυχής
δεν δούλεψα σε οίκους ανοχής
και μες την αναδίπλωση της νέας εποχής
απόμεινα μια ανάμνηση ατυχής






Edvard Munch, Ashes, 1894

8 σχόλια:

Dr.Φλάντζας είπε...

Σεβαστή μου Οπλίτισσα Υπ. Εκπολιτιστικών Διαδραστικών Δρωμένων Κε Δράσεων:

Είμαι υπερήφανος που η καλλιεργειαν του πνευματός σας μεσω Χατζιδακι κε Munch, είναι τόσο αξιοθάυμαθην που δεν θα αφήση τέλικα να υπερυσχίση η κακογουστιάν του κάθε "Βuchler" . Εκ της Τζατζουφίας είμασθε υπερήφανοι που σας έχομεν είς το πλευρόν μας.

Η μαχη βαίνη καλώς,
Sgt.Φλάντζας

Ιφιμέδεια είπε...

Σεβαστέ μου Στρατάρχα,

θέλω να τιμώ όσον περισσότερο ημπορώ τον τίτλο που μοι έχετε εμπιστευθεί. Μοι συγκινείτε με τα γραπτά σας λόγια λόγια.

Σας παρακαλώ να θαυμάσετε και την πνευματικήν ολομέτωπον επίθεσιν την οποίαν πραγματοποιώ αυτάς τας ημέρας εις το μέτωπον του εχθρού μας. Νομίζω ότι εκάμφη το ηθικόν του εις αντίθεσιν με το εδικόν μας το οποίον είναι άκαμπτον!!

Είναι γλέντι ο πόλεμος μωρέ!

celsius33 είπε...

Ευφυέστατη σύνδεση πραγμάτων, αν και δεν μπορώ να μην πω ότι φεύγω γρήγορα από το επίκαιρο θέμα που θίγεις, και παρατηρώ τα έργα του Μουνκ, που είναι από τους αγαπημένους μου ζωγράφους:)

Ιφιμέδεια είπε...

Είναι συγκλονιστικός ο Μουνκ, όντως! Οι δύο θάνατοι του Μαρά δεν είναι πολύ δυνατά έργα;

celsius33 είπε...

φανταστικά είναι, είμαι τρελλός με τον Μουνκ, την πινελιά και το θέμα του

celsius33 είπε...

φανταστικά είναι, είμαι τρελλός με τον Μουνκ, την πινελιά και το θέμα του,και η μυστικιστική σχεδόν μισανθρωπική αποτύπωση της γυναίκας στο έργο του, είναι προφανές ότι κάπου τον ενοχλούσαν οι γυναίκες τον μαέστρο :)

celsius33 είπε...

φανταστικά είναι, είμαι τρελλός με τον Μουνκ, την πινελιά και το θέμα του,και η μυστικιστική σχεδόν μισανθρωπική αποτύπωση της γυναίκας στο έργο του, είναι προφανές ότι κάπου τον ενοχλούσαν οι γυναίκες τον μαέστρο :)

Ιφιμέδεια είπε...

Όντως τον ενοχλούσαν αν σκεφτείς ότι καταφέρε να τον πυροβολήσει μία!

Πάντως δεδομένης της ταραγμένης ζωής του είναι υπέροχο που μετουσίωσε τα μύχιά του σε τέτοια τέχνη.