Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

11 Μαρτίου

Ανακαλύπτω on-line ένα τεύχος του περιοδικού Life και το ξεφυλλίζω εικονικά.

Το βρήκα, όπως πάντοτε βρίσκουμε στο διαδίκτυο τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα, ψάχνοντας για κάτι άλλο. Στην περίπτωσή μου έφτασα εδώ ελκυόμενη από ένα μεγάλο εικονογραφημένο αφιέρωμα του περιοδικού στην Εποχή των Ηρώων του Ομήρου ή άλλως πως στο παρεξηγημένο συνώνυμό του, την ζωή στην μυκηναϊκή εποχή.
Οι εικονογράφοι του αφιερώματος, Alton S. Tobey και Carroll Jones, δημιουργούν σκηνές έντονης δράσης με ήρωες που θυμίζουν διασταύρωση Neanderthal και Capitan Trueno.





Το περιοδικό περιλαμβάνει πλήθος άρθρων «για όλη την οικογένεια». Πολιτικά σχόλια, αθλητικό ρεπορτάζ, ρεπορτάζ μόδας. Μια προκλητική, θα έλεγα, φωτογράφηση της Κιμ Νόβακ, ανταπόκριση από τα γυρίσματα της ταινίας «Joan of Arc» αλλά και από την δεξίωση του απερχόμενου Νορβηγού πρέσβη.




Μου τραβάει το ενδιαφέρον ένα ολοσέλιδο σχόλιο για την υποδοχή της Renata Tebaldi στην Metropolitan Opera από τον Δημήτρη Μητρόπουλο. Ο τίτλος είναι A New Pet at the Met (!) και ο Μητρόπουλος εικονίζεται σε δύο από τις τρεις φωτογραφίες του άρθρου.


Περισσότερο από όλα όμως, οφείλω να ομολογήσω, ότι μου κάνουν εντύπωση οι (πάρα πολλές) διαφημίσεις.





Οι διαφημίσεις είναι κατά κανόνα ολοσέλιδες και σχεδόν όλες έγχρωμες. Διαφημίζονται αναψυκτικά και μπύρες, τσιγάρα, αυτοκίνητα, τρόφιμα. Σε όλες αυτές τις καταχωρίσεις ζωντανεύει μπροστά σου ο προβαλλόμενος ως ορθός αμερικάνικός τρόπος ζωής.


Τα νεαρά κορίτσια που διασκεδάζουν αθώα σε ένα «pajama party».



Ένα ζευγαράκι εφήβων που απολαμβάνει μαζί pepsi cola - με ένα σλόγκαν που σήμερα θα είχε μάλλον περισσότερες αναγνώσεις.




Μιά περιποιημένη νοικοκυρά που ανακάλυψε επιτέλους το ψυγείο που δεν θέλει απόψυξη.





Ανάμεσα στα στερεότυπα όμως ξεπηδάνε πότε-πότε τα αναπάντεχα. Κι αυτά ως γνωστόν είναι πολύ του γούστου μου.


Διαφήμιση για αποσμητικό μασχάλης με το εξαιρετικά πειστικό σλόγκαν "Because you are the very air he breathes








Διαφήμιση για τις νάιλον κάλτσες Hanes που δεν έχουν πλέον ραφή (αυτήν που έτρεχε κατακόρυφα στο πίσω μέρος των ποδιών)



Εξαιρετική αισθητικά διαφήμιση της βότκας Smirnoff με σλόγκαν

«When I order vodka, I expect Smirnoff”.



Ως και μια διαφήμιση πένας με ενσωματωμένο ψυχολογικό τεστ για τις μουτζούρες που κάνουμε αφηρημένοι (πατήστε να ανοίξει και κάντε το τεστ!).


Στο εξώφυλλο του περιοδικού ο γερουσιαστής John F. Kennedy. Το Life φιλοξενεί ένα άρθρο του για το μέλλον του κόμματος των δημοκρατικών.




Κοιτάζω την ημερομηνία. Είναι το τεύχος της 11ης Μαρτίου 1957.

20 σχόλια:

provato είπε...

μα το πλησιέστερο που έχουμε σε ρόγιαλτη στην ελλάδα, δεν μπορεί παρά να πέσει πάνω στο πλησιέστερο σε ρόγιαλτη της Αμερικής, είναι απλό!

Ιφιμέδεια είπε...

Αγαπητέ μου αδελφούλη,

με κακομαθαίνετε και μετά θα θέλω όλος ο κόσμος που συναναστρέφομαι να μην υποκρίνεται πιά αλλά να υποκλίνεται!

An-Lu είπε...

Εντυπωσιακό!

Αβαδιστη είπε...

ΑΑΑ ήταν η μέρα Φεστιβάλ Γιουνγκ και Συγχρονικότητας!
Παρέλαβα το κινητό μου σήμερα (το οποίο είναι για επισκευή από τις 24 Φεβρουαρίου) και η μέρα ελέγχου ήταν 8 Μαρτίου (τα γενέθλιά μου) και το σχόλιο "επισκευή λογικού κυκλώματος".
Ακόμα γελάω!

Μανος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση.

Μου'καναν εντύπωση το σημαιάκι του Harvard στο πυτζάμα-πάρτυ, ο τύπος στυλ James Dean στα σκαλιά, το γεμάτο φυσικά ψυγείο και η διαφήμιση της βότκας. Η συγκεκριμένη έχει από τότε πολύ καλές διαφημίσεις. Εντυπωσιακό...

I.I είπε...

Ο τύπος ανθρώπου που επιλέχθηκε για να "ξέρει από βότκα", είναι κορυφαίος. Η προπαγανδα εναντίον της Ρωσίας, ξεκάθαρη. Έτσι δεν είναι;

amalthia είπε...

και σε 50 χρόνια κάποιος μπορεί να πέσει πάνω στο hello και το ok του 2010..ποιο θα είναι το στίγμα της εποχής μας?

εκτός από τις διαφημίσεις που για μένα έχουν περισσότερη αξία σε αυτά τα μαγκαζίνα!

DonnaBella είπε...

thymhthika ta palia periodika pou eixe krathsei h giagia mou :-)latreuw palies diafhmiseis!

Αλαφροϊσκιωτος είπε...

Το Νοέμβριο που μας πέρασε, κάτι υπέροχο έλαβε χώρα στην κεντρική αγορά της Valencia:
Φαινόταν να είναι μια συνηθισμένη μέρα στην αγορά, όταν από τα μεγάφωνα άρχισε να ακούγεται μουσική από την όπερα Traviata του Verdi και... τραγουδιστές της όπερας, που ήταν μεταμφιεσμένοι σε πωλητές, άφησαν τα πόστα τους στους πάγκους και δείτε τι επακολούθησε...
http://www.youtube.com/watch?v=Ds8ryWd5aFw

Ιφιμέδεια είπε...

@An-Lu

:))

Ιφιμέδεια είπε...

@Αβάδιστη

Όλα επισκευάζονται, άρα. Παρήγορο!

Ιφιμέδεια είπε...

@Μάνος

Ναι, όσα παρατήρείς έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Είναι σύμβολα-σημεία της κοινωνίας της εποχής.
Η διαφήμιση της Σμιρνόφφ τέλεια!

Ιφιμέδεια είπε...

Ι.Ι

Νομίζω ότι έχεις δίκιο, αλλά ομολογώ ότι δεν το σκέφτηκα όταν την είδα. Έμεινα μόνο στο ό,τι μου άρεσε αισθητικά.
Σωστή η παρατήρησή σου θα έλεγα: ο σκοτεινός τύπος με το πιστόλι πάντα έτοιμο. Οπότε η διαφήμιση λειτουργεί ελκυστικά για όποιον θέλει να ζει επικινδύνως;

Ιφιμέδεια είπε...

@amalthia

Νομίζω ναι, ότι τα περιοδικά μας θα δώσουν το ανάλογο στίγμα.
Εντάξει, το Life δεν είναι το αντίστοιχο Hello της εποχής. Σε κάθε περίπτωση όμως όλες οι διαθέσιμες εικόνες θα συνεισφέρουν στην σύσταση της εικόνας της κοινωνίας μας...

Ιφιμέδεια είπε...

@DonnaBella

Κι εγώ! Γιατί περισσότερο ακόμα κι από τα ίδια τα κείμενα των περιοδικών οι διαφημίσεις δηλώνουν ευθαρσώς τα επιθυμητά πρότυπα

Ιφιμέδεια είπε...

Αγαπητέ μου Αλαφροΐσκιωτε,

είστε ο ευγενής καλεσμένος που έρχεται πάντοτε κρατώντας ένα δώρο για την οικοδέσποινα.
Αν και το έχω ξαναδεί, μου άρεσε και πάλι και σας ευχαριστώ πολύ!

Γιάννης Φάντης είπε...

Για κοίτα και τούτο:
Richard Hamilton,
"Just What Is It that Makes Today's Homes So Different, So Appealing?", κολάζ, 1956.

http://en.wikipedia.org/wiki/Just_What_Is_It_that_Makes_Today's_Homes_So_Different,_So_Appealing%3F

Ιφιμέδεια είπε...

Γιάννη έχεις δίκιο, ταιριάζει πολύ.

Σ'ευχαριστώ που άφησες εδώ ένα σχόλιο και μπόρεσα να σε ανακαλύψω.

Αλαφροϊσκιωτος είπε...

"Στην περίπτωσή μου έφτασα εδώ ελκυόμενη από ένα μεγάλο εικονογραφημένο αφιέρωμα του περιοδικού στην Εποχή των Ηρώων του Ομήρου ή άλλως πως στο παρεξηγημένο συνώνυμό του, την ζωή στην μυκηναϊκή εποχή.
Οι εικονογράφοι του αφιερώματος, Alton S. Tobey και Carroll Jones, δημιουργούν σκηνές έντονης δράσης με ήρωες που θυμίζουν διασταύρωση Neanderthal και Capitan Trueno".

Κοίτα κι αυτό:

http://griegoantiguo.wordpress.com/2009/02/16/un-libro-viejo-y-sus-hermosas-ilustraciones/

(ελπίζω να σου αρέσουν τα ισπανικά ;-) )

Ιφιμέδεια είπε...

ΩΩΩΩΩΩ!!!!!

Ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ό!!!!!

Ευχαριστώ πολύ-πολύ! Είναι θαυμάσιο και δεν το είχα υπόψιν.

(κι ευτυχώς η πνιχρή κατανόησις των ισπανικών αντιμετωπίστηκε με μία δόση google translate!)