Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2008

Το παλιό και το νέο








Τελικά για όλα υπάρχει ένα όριο;


Όταν ξεκίνησα να δημοσιεύω κείμενά μου στο ιστολόγιο αυτό είχα πάρει την απόφαση, για διάφορους λόγους, να αποκρύψω όσο γίνεται περισσότερο την ιδιότητά μου της αρχαιολόγου. Πιστεύω ότι έκανα αρκετά καλή δουλειά, αποφεύγοντας όσο γινόταν τις εθνικιστικές συζητήσεις, την αρχαιολατρεία, τη δημοσίευση κειμένων που σχετίζονται με την συναρπαστική δραστηριότητά μου. Δεν το κατάφερνα πάντα. Όλο και κάποιος στομφώδης ημιμαθής θα με εκνεύριζε, όλο και κάποια αναφορά θα ξέφευγε σε κάποιο ποστ. Μισώ τους αρχαιομανείς και ευελπιστώ ότι δεν είμαι. Αλλά αγαπώ την ιστορία, αγαπώ την αρχαιολογία και έχω αφιερώσει στις ανασκαφές και την έρευνα περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια της ζωής μου.




Κατά καιρούς ανέκυψαν στην επικαιρότητα διάφορα ζητήματα για τα οποία είχα και έχω πολύ συγκεκριμένη άποψη. Η πτώση του στεγάστρου στην Σαντορίνη ή η κατεδάφιση των κτιρίων της Διονυσίου Αρεοπαγίτου ήταν κάποια από αυτά. Έγραψα αλλού, υπέγραψα, αλλά εδώ στο ιστολόγιό μου τίποτα. Το ίδιο και για το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως.




Δεν έγραψα ποτέ αυτό που αισθάνθηκα κοιτάζοντας τους γερανούς που ξεφορτώνουν τις κάσες με τα αναθήματα από το Βράχο στο Νέο Μουσείο. Δεν έγραψα ποτέ, γι’αυτό ας το κάνω τώρα. Ας γράψω επιτέλους ότι οι γερανοί αυτοί κατεβάζουν για πρώτη φορά κι οριστικά μετά από 27 αιώνες αναθήματα ιερά που οι αρχαίοι ανέβασαν στο βράχο με χίλιους κόπους με σκοπό να μνημονεύσουν ες αεί την ευλογία των θεών που πίστευαν. Με ποιο δικαίωμα, σκέφτομαι, καταργούμε την προσφορά τους και καμαρώνουμε για τις τεχνικές μας δυνατότητες ασεβείς στο σεβασμό τους;




Ας είναι. Οι εποχές αλλάζουν και η αρχαιολογία οφείλει να ανταποκρίνεται στα αιτήματα των καιρών, ναι; Μια (ακόμη) επιστήμη που οφείλει να εξυπηρετεί το φαντασιακό των Ελλήνων.

Είχα στη σύντομη πορεία μου την ευκαιρία να συνεργαστώ με πολλούς σημαντικούς αρχαιολόγους. Με μάθανε πολλά, μα νομίζω ότι τα σπουδαιότερα ήταν η αγάπη για τους ανθρώπους που έζησαν σ’αυτή τη γη πριν από μας και ο θαυμασμός για τους δασκάλους τους. Ένας τέτοιος δάσκαλος ήταν ο Γιάννης Μηλιάδης. Ο Μηλιάδης υπήρξε Έφορος Ακροπόλεως και Διευθυντής του Μουσείου από το 1941 ως τη δεκαετία του 1960. Μαζί με τους λίγους αρχαιολόγους της εποχής του ήταν από τους πρωτεργάτες της σωτηρίας των ελληνικών αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και αγωνιστής στις μάχες της αρχαιολογικής υπηρεσίας να ορθοποδήσει στα δύσκολα κατοπινά χρόνια. Είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω μόνο από δημοσιευμένες γι’αυτόν απόψεις, θετικές και αρνητικές, αλλά, το σπουδαιότερο, και από προσωπικά αρχειακά του κείμενα. Και σχημάτισα την εντύπωση ότι ήταν αν μη τι άλλο ένας μαχητής. Ένα από τα αποτελέσματα των μαχών του ήταν το Παλιό –ας το πούμε έτσι τώρα- Μουσείο Ακροπόλεως, το καμάρι του, έργο ζωής για το οποίο δεχόταν συγχαρητήρια από ανθρώπους από όλον τον κόσμο. Κάθε φορά που βλέπω το
Παλιό Μουσείο, σκέφτομαι εκείνον.




Φυσικά όλοι οι άνθρωποι δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο και προπάντων οι επιστήμονες πρέπει να μάθουν να εξοβελίζουν τους συναισθηματισμούς τους. Σήμερα το πρωί μαθαίνω από το έγκριτο ιστολόγιο της Advocatus Diaboli ότι κάποιοι άλλοι επιστήμονες και ειδικοί, πολύ λιγότερο συναισθηματικοί από μένα, όταν βλέπουν το Παλιό Μουσείο Ακροπόλεως σκέφτονται κάτι άλλο.




Σκέφτονται ένα αναψυκτήριο.




Κι εγώ σκέφτομαι ότι πρέπει πιά να γράψω, να μιλήσω, να φωνάξω και να μην φοβάμαι.
Ακούω πιά καθαρά τον Γ. Μηλιάδη. Που γράφει σε μια αδημοσίευτη επιστολή του με αφορμή τα χάλια της αρχαιολογικής υπηρεσίας εν έτει 1935 «Αλλά ως που θα πάει αυτό; Και δεν είμαστε τάχα κι εμείς ένοχοι με την ανοχή μας; [..] δυστυχώς έχουμε χάσει τη συνοχή μας και σαν πραγματικοί ρωμηοί νομίζουμε ότι το φρονιμώτερον είνε να κοιτάει καθένας μας να κάνει μόνος του τη δουλειά του




Σήμερα ελπίζω ότι έκανα μια καλή αρχή.






Στους ανθρώπους εκείνους που βλέπουν το Παλιό Μουσείο σαν αναψυκτήριο, αφιερώνω, έτσι συναισθηματικά, όπως συναισθηματικά έγραψα και το σημερινό μου κείμενο κι όπως συναισθηματικά τελικά θεραπεύω αυτή την επιστήμη, το ακόλουθο απόσπασμα από το βιβλίο του Β. Πετράκου, Τα Αρχαία της Ελλάδος κατά τον Πόλεμο 1940-1944 (σ. 142).

Η μόνιμη παραμονή στρατιωτικών στην Ακρόπολη είχε γενικότερες δυσμενείς συνέπειες για τα μνημεία. Οι Ιταλοί πρώτοι πρώτοι κατέλαβαν το μουσείο και αφού ερεύνησαν το γραφείο του Διευθυντή (22 Ιανουαρίου 1942), εγκαταστάθηκαν σ’αυτό. Στις αίθουσες των αρχαϊκών αετωμάτων εγκατέστησαν το πλυντήριό τους και το μαγειρείο και το υπόλοιπο μουσείο μεταβλήθηκε σε στρατώνα. Ο Βράχος έγινε στρατιωτική περιοχή, όπου οι στρατιώτες χρησιμοποιούσαν τα πολεμικά μηχανήματα χωρίς φροντίδα για τον τόπο. Άναβαν φωτιές για το πρόχειρο φαγητό τους, βρώμιζαν τα μνημεία με βενζίνες, πετρέλαια και μηχανέλαια και, όπως ήταν φυσικό, μεταχειρίζονταν τα απόμερα σημεία της Ακροπόλεως για αποχωρητήρια. Μαρτυρείται μάλιστα πώς ούτε ο Παρθενώνας ούτε τα Προπύλαια γλύτωσαν από τη χρήση αυτή. Στους Έλληνες αρχαιολόγους φοβερή εντύπωση έκαμε η φωτογράφηση Ιταλών στρατιωτών αγκαλιά με τις Κόρες του Ερεχθείου. Ακόμη φοβερότερη, ότι στην Ακρόπολη σύχναζαν και οι ερωτικοί σύντροφοι των Ιταλών. Δεν παράλειψαν ακόμη οι ίδιοι να θραύουν αρχιτεκτονικά μέλη για απόσπαση αναμνηστικών κομματιών ή να χαράζουν τα ονόματά τους στα μάρμαρα των μνημείων.

Ο λόγος της απουσίας

Άμα βρίσεις λίγο την Ελλάδα αίφνης, μισέλληνα θα σε πουν, θα σε βρίσουν και δεν ξέρω γω τι άλλο θα σου κάμουν.



Κι όμως, πότε επί τέλους θα πάψετε νάχετε αυτόν τον αστείο σωβινισμό μέσα σας, τον καταστρεφτικό μάλιστα;



Θάρθη άραγες ποτές καιρός που θα νοιώσετε κι οι Ρωμιοί πώς μόνον οι κατηγόριες και το λεύτερο ονόμασμα της αλήθειας θα μας σώσουν όλους, κι όχι οι Λαμπριδέϊκοι κοιλαροειδείς έπαινοι;





Βερολίνο, 20.11.1909, επιστολή του Φώτου Πολίτη προς τη μητέρα του, στο Παν. Μουλλάς, Ο Λόγος της Απουσίας, Δοκίμιο για την επιστολογραφία με σαράντα ανέκδοτα γράμματα του Φώτου Πολίτη (1908-1910), Μ.Ι.Ε.Τ. , Αθήνα 1992, σελ. 123.


&&&&&&&&&&&&&&&&&

Ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση τον αγαπητό μου κύριο }g{.

Προσκαλώ με τη σειρά μου τον Έντεκα, την Xilaren, τον Ιούδα, τον Cobden, την Advocatus Diaboli και τους κ.κ. Cyrusgeo και Π.

Αποστολή τους να ανοίξουν το πρώτο βιβλίο που θα πέσει στα χέρια τους στη σελίδα 123 και να δημοσιεύσουν την έκτη, την έβδομη και την όγδοοη περίοδο.

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

Transformation

Ή πώς ο τύπος έσωσε αυτό το απόλυτα κατεστραμμένο cheesy τραγούδι...


Της Xilaren με πολλά ευχαριστώ...

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2008

Το απόλυτο

Ο πειρασμός που αντιπροσωπεύει μιά γυναίκα γιά έναν άνδρα, και το αντίστροφο, εμπεριέχει πάντα την προσδοκία μήπως με τον εναγκαλισμό τους αλλάξει ο κόσμος και πραγματοποιηθεί το απόλυτο. Ποτέ δεν ξέρει κανείς αν δεν προκύψει απ' αυτήν την ένωση το εντελώς καινούργιο. Έτσι είναι πάντα ο έρωτας - η βλασφημία, η ύβρις.



Μαξ Χορκχάιμερ, Φιλοσοφικό Σημειωτάριο






Oskar Kokoschka, Bride of the Wind, 1914

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

Ο Επιστάτης των Εθνικών Οικοδομών

Φοίνικες και ταλαράκια το πουγγί μου κουδουνίζει,
Kαι το στόμα μου σαμπάνιαις και ριζόγαλο μυρίζει·
Xαιρετάτέ με με σέβας, με βαθύν προσκυνισμόν·
Eπιστάτης, κύριοί μου, έγινα οικοδομών.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

Έκτακτε Διοιητή μου, πόσα γρόσια θησαυρίζεις;
Όσα παίρνω σ’ ένα μήνα, σ’ ένα χρόνο τα κερδίζεις;
Έκτακτα τον μήνα, παίρνεις εσύ χίλια... Kι ας να μη!
Eγώ παίρνω τρεις χιλιάδες εις την κάθε πιθαμή.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

H αυτού Πανεξοχότης μ’ αγκαλιάζει κάθε μέρα.
Mα ρημάζω το Tαμείον; Aλλού βλέπει· βρέχει πέρα.
Φθάνει μόνον πουρνό βράδυ να τον λέγω εις τ’ αυτί
Tι φρονεί ο ένας κι άλλος και τι δρόμο περπατεί.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

Σήμερα το Nαύπλιόν μας η Πρωτεύουσά μας είναι·
Aύριον θα είναι, λέγουν, αι περίφημοι Aθήναι·
Tότε γρόσια μιλιούνια, τότε δα θα ξοδευθούν,
Kαι πατόκορφ’ απ’ εμένα αι Aθήναι θα κτισθούν.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

Kριματίζει όποιος λέγη πως εγώ μισώ τα φώτα·
Tα Σχολεία, στην τιμή μου τ’ αγαπώ απ’ όλα πρώτα,
Kαι πολλαίς φοραίς λαχαίνει στ’ όνειρό μου να ιδώ
Πώς οικοδομώ Mουσεία, κι απ’ το στρώμα τραγουδώ:
«Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά».

Mε κολνούνται η γυναίκες και γλυκιαίς ματιαίς με ρίχνουν.
M’ όλαις μου ταις άσπραις τρίχαις πως μ’ ορέγονται με δείχνουν.
Γαμβρός είμαι όπου πάγω, κι εις το κάθε σπητικό.
Tαπεινόταταις προτάσεις υπανδρείας αγροικώ.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.



Αλέξανδρος Σούτσος,
Ο Επιστάτης των Εθνικών Οικοδομών επί Ι. Καποδίστρια, 1833

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2008

Surprise! Surprise!

Είναι νύχτα, αλλά το blogging δεν γνωρίζει ξεκούραση, δεν έχει διακοπή.
Ο blogger μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος πετιέται από το κρεββάτι του ξαφνιασμένος.
Τι έχει συμβεί;
Το press.gr έχει δημοσιεύσει ένα ποστ και ο Άγιος πρέπει να απαντήσει.
Η απάντηση του, που συγκλονίζει, αρχίζει ως εξής:

"Με ξύπνησαν τώρα μόλις να ανοίξω το Blog “PRESS.GR” και το έπραξα. Είναι η ώρα 1.30 πρωινή, ξημερώματα Τετάρτης...". Η συνέχεια
εδώ


Ο Φοίβος Δεληβοριάς από το "Κύτταρο" στην Ανάβυσσο, στο Plaza Resort Hotel. Μα πώς νόμιζα ότι η απόσταση είναι πολύ μεγάλη;
Αντιγράφω από το δελτίο τύπου που ο ίδιος αναδημοσιεύει στο site του:

Το "Plaza Resort Hotel", το πολυτελές ξενοδοχείο πέντε αστέρων στην παραλία της Αναβύσσου στην Παλαιά Φώκαια, στο πλαίσιο των πρωτοποριακών Long Stay Weekends - τριήμερη διαμονή στο κόστος της διήμερης - σας παρουσιάζει το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008 τους "Κ-13" και τον Φοίβο Δεληβοριά.

Μια ανατρεπτική μουσική παράσταση με πρωταγωνιστές τον Φοίβο Δεληβοριά, ακόμα 2 νέες τραγουδίστριες και 5 ταλαντούχους μουσικούς. Απολαύστε μοντέρνους ανατρεπτικούς ρυθμούς του σήμερα αλλά και του χθες. Συνδυάστε μια μοναδική μουσική συναυλία "για λίγους", με μία τριήμερη απόδραση από την καθημερινότητα στην παραλία της Αναβύσσου, στο "Plaza Resort Hotel". Απολαύστε πολυτελή διαμονή, gourmet γεύσεις αλλά και πολλή μουσική, χορό και δραστηριότητες ψυχαγωγίας για τα παιδιά μέσα από τα πρωτότυπα τριήμερα διασκέδασης του ξενοδοχείου. Ανακαλύψτε και εσείς "τι τρέχει" στο "Plaza Resort Hotel" το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008.

Μόνο εγώ βλέπω κάτι ασύμβατο εδώ;


Ο κόσμος αλλάζει είναι φανερό. Αυτά που ήξερες, εκεί που βασίστηκες, οι φίλοι που αγάπησες δεν είναι πιά εκεί.

Και "Surprise! Surprise!". Η έκπληξη θα είναι κακή -σχεδόν νομοτελειακά.
Αυτά που ήξερες να τα ξεχάσεις.
Εκεί που βασίστηκες, καλά να πάθεις που έπεσες.
Οι φίλοι δεν είναι πιά εκεί, είναι αλλού και πρέπει να προσέχεις γιατί ξέρουν πολλά and they're out to get you....


Θα μάθεις άλλα κόλπα, θα βασιστείς αλλού.

Θα αγαπήσεις πάλι;

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008

Ανθρώπινες Ιστορίες - Take no prisoners

Σε εβδομαδιαίο τηλεοπτικό περιοδικό μιά κυρία που αυτοαποκαλείται "Συγγραφέας - Ανθρωπολόγος" απαντά σε αναγνώστες -γιά την ακρίβεια, σχεδόν αποκλειστικά αναγνώστριες- που της απευθύνονται με επιστολές σχετικά με προσωπικά τους προβλήματα.

Πέρα από το γεγονός ότι ούτως ή άλλως αμφισβητώ τη μέθοδο αυτή προκειμένου να λύσει κανείς ένα σοβαρό προσωπικό του πρόβλημα απευθυνόμενος επιστολικά στην εν λόγω κυρία, περισσότερο με εντυπωσιάζει το ύφος και ο τόνος των απαντήσεων της ίδιας. Παρακολουθώ τη στήλη εδώ και αρκετό καιρό και έτσι μπορώ με σχετική ασφάλεια να πω ότι τις απαντήσεις γράφει το ίδιο πρόσωπο. Λογικά η ίδια η κυρία που κοσμεί τη στήλη της με μία επιβλητική της φωτογραφημένη προτομή σε 3/4, χαμογελαστή, με μεγάλα ενώτια και πολύ αυτοπεποίθηση.

Τα προβλήματα που κοινωνούν οι αναγνώστριες είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αισθηματικά. Γυναίκες που βιώνουν προδοσία, σχέσεις εκμετάλλευσης, σχέσεις με παντρεμένους άντρες ή εξωσυζυγικές σχέσεις, κλπ. Οι απαντήσεις προς τις αναγνώστριες περνούν πάντοτε το ίδιο μήνυμα, παιδαγωγούν το κοινό προς την ίδια κατεύθυνση: η γυναίκα πρέπει να αυτονομηθεί, να μην "κλαίγεται", να μην δέχεται να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης. Σε αυτό η κυρία που απαντά είναι κάθετη και το ύφος της πολύ αυστηρό.

Ως εδώ ίσως να ήταν καλά. Η συνέχεια του μηνύματος όμως, η συνέχεια της αγωγής των αναγνωστριών, είναι σαφής: η γυναίκα δεν πρέπει να αφήσει τον άντρα να έχει τον πρώτο λόγο, πρέπει πιά η ίδια να τον "χειριστεί" με διάφορες μεθόδους (να τον προκαλέσει, να τον απατήσει, να τον κάνει να φερθεί έτσι ώστε να προκληθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, κλπ.). Το επιθυμητό αποτέλεσμα σύμφωνα με την Συγγραφέα - Ανθρωπολόγο είναι ο καλός γάμος. Προκειμένου να επιτευχθεί, ισχύει προφανώς ότι όλα επιτρέπονται στον έρωτα και τον πόλεμο. Και σ'αυτό τον πόλεμο η στρατηγός δίνει το σύνθημα πριν την επίθεση: take no prisoners. Η στήλη μυρίζει αίμα.

Πριν συνεχίσω πρέπει γιά να είμαι δίκαιη να αναφερθώ και στους απλούς στρατιώτες αυτού του πολέμου, τις ίδιες τις αναγνώστριες-επιστολογράφους. Δεν είναι αμέτοχες, όπως ποτέ δεν μπορεί να είναι κάποιος που κυκλοφορεί και οπλοφορεί. Οι περισσότερες γράφουν στην εν λόγω κυρία γιατί ξέρουν ότι θα τις καταλάβει αφού σκέπτονται παρόμοια και θα τους δώσει αποτελεσματικές οδηγίες. Είπαμε: έχουμε πόλεμο κι ο στρατηγός-πρότυπο έχει τον επιτελικό ρόλο να δίνει τις κατάλληλες οδηγίες-εντολές με αυστηρό τόνο. Υπάρχουν και κάποιες λίγες επιστολογράφοι που φαίνεται ότι δεν ανήκουν στην "χειραφετημένη" μεγάλη πλειοψηφία. Είναι συνήθως "άβγαλτα" κορίτσια της επαρχίας που πληγώνονται από τους "έμπειρους" άντρες και θέλουν να αντιδράσουν, να δραστηριοποιηθούν, να γίνουν κι αυτές γυναίκες- στρατιώτες-τιμωροί.


****


Η στήλη της κυρίας συνήθως φιλοξενεί μία με δύο επιστολές. Εδώ σας αντιγράφω την επιστολή και την απάντηση της Συγγραφέως - Ανθρωπολόγου σε μία από αυτές. Προσέξτε παρακαλώ τόσο το ύφος της επιστολής (η οποία βεβαίως ενδέχεται να έχει υποστεί συντομεύσεις) όσο και το ύφος της απάντησης. Θαυμάστε ανάλυση της κατάστασης και εξεύρεση λύσεων. Σας συμβουλεύω καθώς τις διαβάζετε να έχετε δύο φωνές ηθοποιών στο μυαλό σας. Της αξιαγάπητης Νίτσας Μαρούδα στο ρόλο της
επιστολογράφου και της υπέροχης Σπεράντζας Βρανά στο ρόλο της Ανθρωπολόγου. Παρεμβάλω σε αγκύλες δικά μου σχόλια και υπογραμμίζω τα αγαπημένα μου σημεία.



Αγαπητή κυρία Μ.

Θα ήθελα τη γνώμη σας για ένα δικό μου προβληματισμό. Ονομάζομαι Σ. και είμαι 28 χρονών. Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο βγήκα από μιά σχέση με πάρα πολλά προβλήματα, αλλά κατάφερα να βρω τον εαυτό μου. Εργάζομαι σε μιά δημόσια υπηρεσία και στο κτίριο [μ'αρέσει που δεν μιλάμε με δωμάτια και ορόφους] υπάρχουν τρεις άντρες που με φλερτάρουν. Ο ένας είναι διευθυντής παντρεμένος με 2 παιδιά, ένας συνάδελφος παντρεμένος με 1 παιδί, και ο τρίτος αρραβωνιασμένος 1 χρόνο.
Με τους 2 πρώτους η κατάσταση είναι ελεγχόμενη
[situation is under control; roger]. Ο τρίτος είναι που με προβληματίζει. Ο Γ. έχει σχέση με την αρραβωνιαστικιά του 10 χρόνια [πως λέμε Καλομοίρα, ε, αυτή είναι η Κακομοίρα και δεν πάει Eurovision] και μένουν μαζί εδώ και έξι μήνες. Το φλερτ του είναι διακριτικό και για να είμαι ειλικρινής και πολύ αποτελεσματικό. Πιστεύω ότι έχω αρχίσει να τον ερωτεύομαι. Τον Οκτώβριο πήγαμε (μόνο οι εργαζόμενοι) εκδρομή για 2 μέρες. Ευχόμουν ο Γ. να μην κάνει τίποτα γιατί ήξερα ότι δεν θα μπορούσα να αντισταθώ. Οι ευχές μου όμως, όπως καταλαβαίνετε, έπεσαν στο κενό [ναι, κάτι καταλάβαμε]. Ολοκληρώσαμε ό,τι είχε ξεκινήσει και ήταν υπέροχο.
Στη δουλειά τώρα συνεχίζεται το φλερτ πολύ πιό έντονο και εδώ έρχεται ο προβληματισμός μου. Ενώ θέλουμε κι οι δύο να βρεθουμε εκτός δουλειάς, ο Γ. το σταματάει. Τι να κάνω; Προσπάθησα να σταματήσω το φλερτ, αλλά δεν τα κατάφερα. Κάθε φορά που μιλάω στο τηλέφωνο "στήνει" αυτί και όταν με φλέρταρε έντονα ένας φίλος του διευθυντή [είναι ο τέταρτος αλλά δεν μετράμε πιά], είχε νευριάσει τόσο πολύ που νόμιζα πως θα εκραγεί...
Πιστεύετε ότι απλά θέλει να αυτοεπιβεβαιώνεται
; Γιατί δεν επιδιώκει να βρεθούμε εκτός δουλειάς; Κι αν απλά του αρέσει το παιχνίδι, γιατί δεν με αφήνει να το σταματήσω; Γιατί ζηλεύει; Δεν είμαι από τις γυναίκες που χωρίζουν ζευγάρια,αλλά τον θέλω πάρα πολύ. Τι να κάνω; Βοηθήστε με. Ευχαριστώ.

****

Ό,τι είναι να γίνει, πρέπει να γίνει τώρα [εντολή στρατηγού: επίθεση!]. Και θα σου εξηγήσω γιατί. Αυτός ο αρραβώνας κράτησε πολύ. Πάει να πιάσει τον κανόνα: είμαστε 10 χρόνια μαζί, δεν έχουμε παντρευτεί, καβγαδίζουμε, χωρίζουμε και μετά από λίγο τα ξαναφτιάχνουμε και αμέσως παντρευόμαστε. Ο "τρίτος" ας τον πω έτσι, καταλαβαίνει ότι ήρθε η ώρα να δεσμευτεί επιτέλους. Τι κάνει λοιπόν; Πανικοβάλλεται. Προσπαθεί να επιβεβαιωθεί όπου μπορεί, όπως μπορεί [αυτό δεν κολακεύει φαντάζομαι την επιστολογράφο]. Που μπορεί καλύτερα; Στη δουλειά. Εκεί είναι και τα "ασφαλή" όρια. Το μαντρί που μπορεί να παίξει ανενόχλητα. Απ'έξω καραδοκεί η αρραβωνιαστικιά [ούτε Βιετκόνγκ να ήταν η έρμη]. Τη φοβάται.
Ό,τι του αρέσεις είναι γεγονός. Για να έχεις τόσες κατακτήσεις μέσα στη δουλειά σου, σημαίνει ότι είσαι ωραία γκόμενα και σαν γυναίκα αρέσεις. Επειδή φοβάμαι ότι οδεύεις [μα κολλάει το "οδεύεις" με το "γκόμενα";] να μπεις στη θέση του θύματος, καθώς μου λες ότι τον έχεις ερωτευτεί, σου λέω από τώρα πως πολύ κινδυνεύεις να βιώσεις το εξής: να παραμείνεις η ερωμένη, ενώ αυτός θα προχωρήσει σε γάμο με την αρραβωνιαστικιά.
Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να του τα θέσεις επί τάπητος. "Εγώ σε αγαπώ και θέλω να είμαι μαζί σου. Πότε θα μιλήσεις στην αρραβωνιαστικιά σου;". Πίεσέ τον. Να ξεκαθαρίσει ποιά θέλει. Μπορείς να ενημερώσεις και την ίδια εμμέσως [!!!]. Η φασαρία, πάντως, πρέπει να γίνει τώρα και να μην καθυστερήσει [εντολή σαφής: άμεση δράση]. Κι ό,τι βρέξει ας κατεβάσει. Να μάθει κι αυτός ότι δεν μπορεί να παίζει ανενόχλητος και χωρίς επιπτώσεις [κάτι μου λέει ότι θα το μάθει].

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

Υπάρχει πάντα ένα τραγούδι στην καταιγίδα

Γιατί η Αλίκη τελικά τα έχει πει όλα....




Έτσι ήρθε στη ζωή μου εκείνη τη μέρα κι έτσι έφυγε.

Όπως έρχεται κι όπως φεύγει ένα όνειρο. Μιά οπτασία.

Από εκείνη τη μέρα ένιωσα πώς είχε αλλάξει ολόκληρη η ζωή μου.


Η μετάφραση στο βίντεο είναι για τα ξενιτεμένα μας νιάτα, θαυμαστές, μαρξιστές-λενινιστές, κλπ.

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2008

Η ανύπαρκτη ανάμνηση μιάς απρόσμενης συνάντησης

Παύλο!

Αλίκη!

Τι γίνεσαι Παύλο; Χαθήκαμε τόσα χρόνια.

Ναι, πέρασαν τόσα χρόνια. Δεν έτυχε να σε συναντήσω ποτέ. Θα ήταν αργά να σου ζητήσω συγγνώμη τώρα ύστερα από εφτά χρόνια γιά ό,τι σου είπα τότε στην έκθεση;

Την πρώτη σου έκθεση.

Μετάνιωσα φριχτά που σου μίλησα έτσι άσχημα. Δεν ξέρω. Όταν σε είδα με...

Ήταν ο άντρας μου Παύλο.

Ναι, το ξέρω. Φαντάζομαι πόσο θα με μίσησες εκείνη τη στιγμή.

Α. Δεν σε μίσησα Παύλο. Πώς θα μπορούσα να σε μισήσω. Κι ούτε σου κράτησα καμιά κακία. Ποτέ δεν θα μπορούσα να κρατήσω κακία σε σένα.

Πώς τα περνάς; Είσαι ευτυχισμένη;

Ευτυχισμένη. Που έγινες ένας διάσημος ζωγράφος. Αυτό που ήθελες. Κι αυτό που σου άξιζε να γίνεις.

Πολλές φορές όμως αναρωτήθηκα αν αξίζει γι'αυτό να μένει κανείς μόνος στη ζωή.

Ένας καλλιτέχνης δεν πρέπει να παντρεύεται, ε;

Θυμάσαι;

Πάντα θυμάμαι. Ήτανε τόσο όμορφα τότε όλα. Η σοφίτα. Η τρύπια μας κουβέρτα. Ο κουμπαράς με τη μοναδική μας λίρα.

Τον κουμπαρά τον έσπασα κι η λίρα ήταν κάλπικη.

Κάλπικη;

Η λίρα που ορκιστήκαμε στην αγάπη μας να μη χαλάσουμε ποτέ ήταν..

..κάλπικη. Η αγάπη μας όμως ήταν αληθινή Παύλο.
Και το πορτρέτο μου; Τι έγινε το πορτρέτο;


Είναι το μόνο που μου έχει απομείνει από σέναν Αλίκη. Δεν το πούλησα ποτέ αυτό το πορτρέτο. Βρίσκεται πάντα στη σοφίτα πάνω απ'το κρεβάτι μου. Κι όταν είμαι μόνος, απογοητευμένος, μιλάω μ'αυτή την εικόνα και νομίζω πως είναι ζωντανή και πως μ'ακούει. Της λέω τα όνειρά μου, τις έννοιες μου, τις πίκρες μου. Κι ό,τι κι αν της πω, μου απαντάει πάντα...

Σ'αγαπώ.

Κι εγώ σ'αγαπώ.

Ξεχαστήκαμε Παύλο. Κι έχω αργήσει. Θα με περιμένει ο άντρας μου και το παιδί μου.

Με συγχωρείς. Εμένα δεν με περιμένει κανείς.

Γειά σου Παύλο.

Γειά σου Αλίκη.






Γιά μένα που η Αθήνα έμεινε μιά εν πολλοίς άγνωστη χώρα μέχρι τα είκοσί μου, η Ηρώδου Αττικού ήταν και είναι πάντα συνδεδεμένη με τη συνάντηση αυτή. Με την ανύπαρκτη ανάμνηση μιάς απρόσμενης συνάντησης.
Κάθε φορά που την περνάω, σπανίως είναι η αλήθεια, ακόμη κι όταν την παρατηρώ στην τηλεόραση, σκέφτομαι αυτομάτως την Έλλη Λαμπέτη να υψώνει ελάχιστα το πρόσωπο στον ήλιο και να λέει με τη χαρακτηριστική φωνή της. "Η αγάπη μας όμως ήταν αληθινή Παύλο".

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Απολείπειν ο Θεός Χριστόδουλον


Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ’, ακουσθεί
αόρατος θίασος να περνά
με μουσικές εξαίσιες, με φωνές
την τύχη σου που
ενδίδει πια, τα έργα σου
που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανωφέλετα θρηνήσεις.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει.
Προ πάντων να μη γελασθείς, μην πεις πως ήταν
ένα όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου·
μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μια τέτοια πόλι,
πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο,
κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ’ όχι
με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
κι αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που χάνεις.


UPDATE:
Εδώ μιά ανάγνωση του ποιήματος από την εξαίσια φωνή του Δημήτρη Χορν.


Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2008

Το παιδί με τη γεμάτη βαλίτσα

Μιά από τις χειρότερες ανασφάλειες είναι να μην αδειάζεις τη βαλίτσα σου -κυριολεκτικά και μεταφορικά ίσως- γιατί μπορεί απο στιγμή σε στιγμή να βρεθείς στο δρόμο.

Όποιος έχει ποτέ αισθανθεί το φρικτό αυτό αίσθημα μπορεί ίσως να καταλάβει τι περνάει ένα 23*χρονο παιδί, ο Γιώργος Σαμψών Χατσατριάν, που θέλει να μείνει και να σπουδάσει στην Ελλάδα αλλά η ελληνική νομοθεσία/γραφειοκρατία έχει άλλη γνώμη.

Όσοι θέλετε να ενημερωθείτε περισσότερο γιά το θέμα διαβάστε εδώκαι εδώ
κι αν συμφωνείτε με το αίτημά του στείλτε σχετικό email στη διεύθυνση

mail@lyk-mous-thess.thess.sch.gr


*και όχι 16χρονο όπως έγραψα κατά λάθος. Το λάθος μου επισήμανε με τον πλέον ευγενή τρόπο η Νατάσα και την ευχαριστώ θερμά!

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008

Τριήμερο στο παράλληλο σύμπαν

Σημειώσεις μιάς σπάνιας εμπειρίας

Στην παραλία του Παραλλήλου Σύμπαντος γυρίζεται η πρώτη Ινδική ταινία εν Ελλάδι. To Bollywood βρίσκει στην Ελλάδα μιά ζεστή αγκαλιά και μιά χούφτα λάγνες Ελληνίδες χορεύτριες, έτοιμες να χορέψουν με τα σάρι τους μέχρι τελικής πτώσεως. Γιά άλλη μιά φορά χάνω την ευκαιρία να παίξω στον κινηματογράφο. Ίσως δεν είναι ακόμη η στιγμή, ίσως και το κοινό να μην είναι έτοιμο γιά κάτι τόσο πρωτοποριακό.

Τα οστά ενός Αγίου επιστρέφουν στην πόλη που αγάπησε πολύ. Λίγες μόνον ώρες μετά την άφιξή τους εν τυμπάνω και χορώ, εν πομπαίς και οργάνοις, κάνουν ήδη το πρώτο τους θαύμα. Και το κάνουν σε μένα! Πραγματοποιούν την πιό ενδόμυχη κατάρα μου! Γιούπιιι!
Θέλω να τρέξω, να ορμήσω στην εκκλησία και να φωνάξω στους πιστούς "Θαύμα! Θαύμα!". Φοβάμαι όμως ότι θα με ρωτήσουν "Τι θαύμα;". Και αν τους πω, σίγουρα θα σκανδαλίσω το ποίμνιο.
Αποφασίζω να τους αφήσω στην άγνοιά τους αλλά γιά λίγες ώρες είμαι ο πιό ευτυχισμένος άνθρωπος στο Παράλληλο Σύμπαν.

Ένας από τους πιό άσχημους και αγενείς κατοίκους του Παραλλήλου Σύμπαντος, μου λέει, χαμογελώντας πονηρά με το χρυσό του δοντάκι στην πρόσοψη, ότι τον παρομοίασαν με τον Πάρη που απήγαγε την Ωραία Ελένη. Στην αρχή μπερδεύομαι και με πιάνουν τα γέλια. Μετά θυμάμαι ότι βρίσκομαι στο Παράλληλο Σύμπαν και του λέω γιά να τον παρηγορήσω ότι πρέπει να κάνει υπομονή και όλα θα περάσουν.

O Sir Takis, αξιωματούχος της Αυλής του Παραλλήλου Σύμπαντος, πραγματοποιεί μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας σειρά διαλέξεων μέ τα ακόλουθα θέματα: Οι Μασώνοι και τα σύμβολά τους, Η Τέχνη της Ζωγραφικής και πώς μπορεί κανείς να διακρίνει έναν γνήσιο ζωγραφικό πίνακα, Η Πενθεσίλεια, Τα γλυκά που δεν φτιάχνουν πιά τα ζαχαροπλαστεία.

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2008

Oh Lord won't you buy me a Mercedes Benz



Σήμερα το πρωί είδα στο Μετρό μιά γνωστή μου που έχει πεθάνει.

Για την ακρίβεια μπορεί να συμβαίνουν δύο πράγματα: ή ήταν αυτή ή κάποια που της έμοιαζε.

Επιλέγω να πιστέψω το δεύτερο.

Ήταν μεγαλύτερη από όταν πέθανε, είχε παχύνει κάπως, ταλαιπωρημένα ρούχα και λίγα γκρίζα μαλλιά. Ήταν αυτή, αλλά κουρασμένη.

Αυτό επιλέγω να πιστέψω.

Και άμα θέλω μπορώ να υποστηρίξω την πίστη μου και με τη λογική μου. Η Μ. σκηνοθέτησε το θάνατό της, εξαφανίστηκε από την οικογένεια, τους φίλους και τους γνωστούς και τώρα ζει μιά άλλη ζωή.

Σκέφτομαι ότι η πίστη είναι επιλογή.

Να, εγώ πιστεύω στον Άγιο Βασίλη. Πιστεύω μάλιστα ότι κάποια νύχτα θα τον δω να πετάει με το έλκηθρο του στον ουρανό.

Σκέφτομαι ότι η πίστη είναι μιά επιλογή που μπορεί να σε οδηγήσει σε σουρεαλιστικούς δρόμους.

Προχτές αργά το βράδυ στην Ομόνοια, μας πλησίασαν τρία κορίτσια. Μικρές, ίσως πήγαιναν ακόμη σχολείο. Από την εμφάνιση και τις κινήσεις που έκαναν γιά να μας πλησιάσουν (δισταγμός, συστολή, ανάγκη) σκεφτήκαμε αμέσως "πρεζάκια που ζητάνε γιά τη δόση τους" και τις λυπηθήκαμε.

Η μία από αυτές μας πλησίασε, άπλωσε τη χούφτα της και μέσα είχε κάτι μικρά χαρτάκια.



Μας ζήτησε να αγοράσουμε κουπόνια του ΚΚΕ.

Σκέφτομαι ότι η πίστη είναι μιά επιλογή που μπορεί να σε οδηγήσει και σε σουρεαλιστικούς πεζοδρόμους.




Το ποστ αφιερώνεται στα τρία κορίτσια της Ομόνοιας, μαζί με το κάτωθι βίντεο, που είμαι σίγουρη ότι θα γούσταραν να το δουν ως το τέλος.


Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008

Ψεύτικες αλκυονίδες


Ψεύτικες αλκυονίδες γεμάτες επερχόμενο θάνατο, παρολίγον θάνατο και πολύ ασφυξία.

Οι ιστορίες από τον υππόνομο ήταν γνωστές σε όσους τριγυρνούσαν τους ανήλιαγους, στενούς διαδρόμους του. Όχι βέβαια με όλες τις λεπτομέρειες, αλλά τι σημασία έχει; Όλοι ήξεραν ότι ο χοντρός γαμαρουραίος είχε λερωμένη τη φωλιά του -διάολε και πολύ σωστά: σε υππόνομο βρισκόταν- αλλά ποιός τολμούσε να αντισταθεί και πως; Να θυσιάσει το κεφάλι του και να βρεθεί στα πιό απόμακρα λημέρια του αποχετευτικού συστήματος; Αρκετά κεφάλια κατρακύλισαν προς τα εκεί.

Στο μεταξύ ο υππόνομος στελεχώθηκε με τα καταλληλότερα τρωκτικά, αυτά που διάλεξε εκείνος με τα χεράκια του. Που συνεχίζουν βεβαίως ανενόχλητα το θεάρεστο έργο τους. Και γιά φαντάσου: τώρα που παραλίγο να ψοφήσει ο ευεργέτης τους αντί να στενοχωρηθούν έστω και γιά τα μάτια, τρίβουν την κοιλίτσα τους, ακονίζουν τα δοντάκια τους και περιμένουν να φάνε τον καλύτερο μεζέ. Όπως μου είπε ένα από αυτά -που ωφελήθηκε μάλιστα ιδιαιτέρως πως- έτσι όπως τα έκανε καλύτερα να ψοφήσει... Φοβού τους ευεργετηθέντας, καλή υππομονή να έχουμε εμείς τα ποντικάκια του αγρού και ας κλείσει κάποιος το καπάκι παρακαλώ.



Στο μεταξύ χαίρομαι που μπορώ να ζω σαν την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Και σ'αυτή τη χώρα υπάρχει μιά πόρτα μαγική που μπορώ να την ανοίξω και να ξαναγίνω παιδί. Υπάρχει ένα συρτάρι που όταν το ανοίγω έχει μέσα καθαρές σιδερωμένες πυζαμούλες και καλτσούλες γιά μένα. Υπάρχει ένα χέρι μαγικό που μου απλώνεται και κρατάει ένα καθαρισμένο μανταρίνι μέσα σε μιά χαρτοπετσέτα.


Μετά την απίστευτα διασκεδαστική μας εμπειρία στο bowling θυμηθήκαμε βεβαίως το ρόλο του Torturo ως Jesus Quintana στο Big Lebowski, όπου αν δεν κάνω λάθος, πρέπει να εμφανίζεται συνολικά λιγότερο από 10 λεπτά! Πάρτε μάτι εδώ και μη με κατηγορήσετε αν σας κολλήσει το τραγούδι.

Κλείνω με μιά εκπληκτική ανακάλυψη του Άμμου του Αμμαζονίου. Η πρώτη ταινία του Burton βασισμένη σε ένα εκπληκτικό του ποίημα. Σχεδόν προγραμματική. Βρίσκεις μέσα στα πέντε της λεπτά, στοιχεία όπως το Corpse Bride ή το Ed Wood, από το σύμπαν που δημιούργησε αυτό το ευφάνταστο πλάσμα μέχρι τώρα στην πορεία του.









Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2008

Η λάμπα της Αλίκης




Το έργο του μήνα γιά τον Ιανουάριο του 2008 στο Ατελιέ του Σπύρου Βασιλείου είναι η περίφημη Λάμπα της Αλίκης. Ένα δημοφιλές έργο του ζωγράφου που αγόρασε κάποτε η Αλίκη Βουγιουκλάκη και πήρε κάπως έτσι το όνομά του. Αν και κυκλοφορούν διάφορες εκδοχές του, έχει γιά μένα τη μοναδικότητα (όσο παράδοξο κι αν είναι αυτό) να το σκέφτομαι ως ιδιότυπη ανεικονική απόδοση της ίδιας.

(δικάστε με, δικάστε με ως ένοχη προσωπολατρείας)

Εδώ στο video, σε μιά εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού γιά το Σπύρο Βασιλείου, η ίδια η Αλίκη εξηγεί γιατί αγαπούσε τόσο αυτό το έργο.
Αδιανόητα λαμπερή και ήρεμη, μιλάει πολύ προσεκτικά και με σεβασμό γιά το ζωγράφο. Μου έκαναν εντύπωση οι κινήσεις των χεριών και των χειλιών της.

Τέλος πάντων.




5 φωτο από τις διακοπές στα κάρβουνα






Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2008

Σε δρόμους ανοικτούς διαβάτης





Afoot and light-hearted, I take to the open road,
Healthy, free, the world before me,
The long brown path before me, leading wherever I choose.


Henceforth I ask not good-fortune--I myself am good fortune;
Henceforth I whimper no more, postpone no more, need nothing,
Strong and content, I travel the open road.


The earth—that is sufficient;
I do not want the constellations any nearer;
I know they are very well where they are;
I know they suffice for those who belong to them.


(Still here I carry my old delicious burdens;
I carry them, men and women—I carry them with me wherever I go;
I swear it is impossible for me to get rid of them;
I am fill’d with them, and I will fill them in return.)



Walt Whitman, Song of the Open Road

(Leaves of Grass, 1900)

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2007

Ο Χριστός Γεννιέται


Παρά το γεγονός ότι τα Χριστούγεννα μόλις πέρασαν, καθώς οδεύουμε ολοταχώς γιά την καινούργια χρονιά, σκέφτηκα να ανεβάσω εδώ ένα θεατρικό έργο.

Ένα μονόπρακτο γραμμένο από τον αδελφούλη μου πολλά-πολλά χρόνια πριν. Γιά την ακρίβεια όταν ήταν μαθητής του Δημοτικού....

Είναι νομίζω η καλύτερη επιλογή γιά το τελευταίο ποστ αυτής της χρονιάς και θα σας
κρατάει καλή παρέα μέχρι να γράψω το πρώτο ποστ της καινούργιας όταν γυρίσω...

Έχω κρατήσει την αυθεντική ορθογραφία και σύνταξη καθως και τα εμβόλιμα επεξηγηματικά συγγραφικά σχόλια.






Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ




Σε μια χώρα την Παλαιστίνη ζει ο Ιωσήφ και η Μαρία.

Ιωσήφ: Μαρία πρέπει να φύγουμε και να πάμε στο χωριό μου για απογραφή.

Μαρία: εντάξει όπως προτημάς Ιωσήφ.

Το ταξίδι ήταν μακρυνό και κουραστικό ώσπου έφτασαν η Μαρία ήταν έγκυος είχε συμπληρώσει τους εννιά μήνες και τις άρχισαν οι πόνοι.

Μαρία: Ιωσήφ άρχισαν οι πόνοι.

Ιωσήφ: Κρατήσου εδώ κοντά υπάρχει ένα ξενοδοχείο.

Ύστερα δεν βρήκαν κανένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο.

Ιωσήφ: Εκεί υπάρχει ένας στάβλος ίσως μπορέσουμε και βολεφτούμε.

Μαρία: Δεν μπορώ να κρατηθώ θα κάνω το παιδί.

Η Μαρία το’κανε.

Ιωσήφ: Είμαι χαρούμενος που θα γίνω πατέρας.

Οι άγγελοι ανεβοκατεβαίνανε απ’τον ουρανό ψέλνοντας.
Οι βοσκοί είδαν το αστέρι και φόρτωσαν τις καμήλες με δώρα και το ακολούθησαν το αστέρι και τους πήγε στην οικογένεια.


Βοσκοί: Που είναι ο Νέος μας βασηλιάς ήρθαμε να τον προσκυνήσουμε.

Μαρία: Ελάτε σιγά σιγά όμως είναι μικρός.

Οι βοσκοί πρόσφεραν τα δώρα και τον προσκύνησαν.

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2007

Ανταπόκριση από το μέτωπο





Όπου μέτωπο, το φτωχό πλην τίμιο σπιτάκι μας....

Πυρετώδεις προετοιμασίες, φωτάκια, κούραση, τηλέφωνα με φίλους, συναντήσεις, γεύματα, πολλά γλυκά (yes, yes, yes!).

Μόλις καθάρισα ρόδι γιά τις αυριανές σαλάτες και τα γλυκά μου και πριν εφορμήσω να προετοιμάσω το κοκκινιστό είπα να ανεβάσω αυτές τις φωτογραφίες από το σπίτι μας γιά έναν αγαπημένο φίλο blogger. Αφού δεν τον έχω εδώ να αποθαυμάσει ιδίοις όμμασι, είπα να στείλω ανταπόκριση!



Όλοι εσείς εκεί έξω που είστε μόνοι, άρρωστοι, λυπημένοι, κι ίσως-ίσως όλα τα παραπάνω, εύχομαι να βρείτε γρήγορα συντροφιά, ίαση και χαρά.

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2007

Η κόλαση του πολιτισμού

Σε αντίθεση με αυτό το φευγαλέο τελικά περίφημο "πνεύμα των ημερών" πιάνω τον εαυτό μου να εύχεται πολύ κακά πράγματα.

Το έχω γράψει κι άλλοτε και δεν θα πάψω να το επαναλαμβάνω: όταν ακούω περιπώσεις παιδεραστίας σκέφτομαι μόνο την θανατική ποινή. Μέσα στον κυκεώνα των σιχαμερών λεπτομερειών που ξερνά η τηλεόρασή μου, καταφέρνω να ακούσω τα λόγια που ψελίζει το ίδιο το παιδί στην επιστολή του. Λέει μεταξύ άλλων: "θέλω το αίμα μου πίσω".

Το αίμα του παιδιού δεν έρχεται πίσω ούτε με ορισμό χρηματικής εγγύησης, ούτε με προσωρινή αποφυλάκιση, ούτε με ολιγόχρονη φυλάκιση, ούτε φυσικά με απαλλαγή λόγω ράσου, υπεργηρίας, πρότερου έντιμου βίου, ψυχολογικών προβλημάτων, κλπ.

(Αλήθεια πόσες ευκαιρίες έχει ο θύτης να τη σκαπουλάρει, ενώ το θύμα καμιά...)

Το αίμα ζητάει αίμα.

Μα βέβαια τέτοια πράγματα δεν γίνονται στην κοινωνία μας. Είμαστε πολιτισμένοι! Ντροπή μου να γράφω και να πρεσβεύω τέτοια πράγματα.

Φυλάκιση λοιπόν. Εντάξει. Αλλά γιά πόσο;

Μα δεν είπαμε; Είμαστε πολιτισμένοι. Ισόβια στους παιδεραστές.

Δηλαδή όταν λέμε ισόβια, ε, όχι και ισόβια. Είμαστε πολιτιμένοι. Δεν μπορούμε ρε αδελφέ να καταδικάσουμε τους παιδεραστές μια ζωή πίσω από τα κάγκελα... Ας κάτσουν μέσα λίγα χρόνια και ας τους δώσουμε μιά δεύτερη ευκαιρία.

Όπου δεύτερη ευκαιρία είναι φαντάζομαι να δοκιμάσουμε να δούμε ως κοινωνία αν θα ξαναασελγήσουν, αν αυτή τη φορά θα τολμήσει το θύμα να αποκαλύψει, αν θα πιαστούν ξανά κλπ. κλπ. Μια δεύτερη δοκιμή θα μας πείσει... Για να δούμε!

Αυτή την απάντηση λοιπόν δίνουμε τελικά ως κοινωνία στα απροστάτευτα παιδιά μας και κάνουμε τον σταυρό μας (γιατί είμαστε και θρήσκος λαός) να μη μας συμβεί κάτι τέτοιο ποτέ.

(Γιά φαντάσου αλήθεια, έστω ένα λεπτό μπες μέσα σε αυτή τη σκέψη και φαντάσου, να συμβεί κάτι τέτοιο στο δικό σου το παιδί...)

&&&&&&

Στο μεταξύ, σε όλους εσάς αγαπητοί μου αναγνώστες που μόλις σοκαριστήκατε από τις απόψεις μου, αφιερώνω από καρδιάς το παρακάτω ποίημα της Carol Ann Duffy. Απλά αγγλικά, όπως απλά μιλάνε τα παιδιά. Δεν πιστεύω βέβαια να σας σοκάρω...Πολιτισμένοι άνθρωποι ειμαστε...

LIZZIE, SIX

What are you doing?
I'm watching the moon.
I'll give you the moon
when I get up there.

Where are going?
To play in the fields.
I'll give you fields,
bend over that chair.

What are you thinking?
I'm thinking of love.
I'll give you love
when I've climbed this stair.

Where are you hiding?
Deep in the wood.
I'l give you wood
when your bottom's bare.

Why are you crying?
I'm afraid of the dark.
I'll give you the dark
and I do not care.

&&&&&

Κατά τα λοιπά κυκλοφορεί ήδη γιά όσους θυμούνται ακόμη το βιβλίο της Χριστίνας Αντωνοπούλου, Άλεξ, Η ιστορία μιας εξαφάνισης, εκδ. Παπαζήσης.

Κατά τα λοιπά υπάρχουν άνθρωποι που πήγαν ως την Ευελπίδων να υποστηρίξουν τον παπά τους. Έκανε πολύ κρύο και ναύλωσαν πούλμαν ευτυχώς, θα ήταν κρίμα να αρπάξουν κανένα κρύωμα μέρες άγιες που είναι...

Κατά τα λοιπά, έτσι γιά να μην ξεχνιόμαστε ότι είμαστε άνθρωποι, εμφανίζεται κάποιος σαν τον Κύριο, που δυστυχώς δεν ξέρω το όνομά του, ο οποίος -μόνος αυτός!!- πρόγκηξε το ποίμνιο. Πολύ θα ήθελα να του σφίξω το χέρι και να του πω ευχαριστώ.
Κατά τα λοιπά, έτσι γιατί δεν ξεθύμανα και τελείως, σκέφτομαι ότι μέσα στις φυλακές επικρατεί ζούγκλα. Με τους άδικους και δίκαιους νόμους της...

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2007

Αλληλούϊα

Μπορεί να πλησιάζουν Χριστούγεννα, αλλά εμείς κάναμε Ανάσταση.


Αναστήσαμε το Fantastic 80's blog μας...

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007

Πριν τα Χριστούγεννα, είναι υπέροχα!




Ο μικρός Νικόλας λέει "Εμένα αυτό μου αρέσει πιό πολύ πριν τα Χριστούγεννα, να είμαι ανυπόμονος".

Κι εμένα τελικά μου φαίνεται, αυτό μου αρέσει.




Με ειλημμένη την απόφαση (αρχές 2007!) να παλέψω με την αποθήκη και την τακτοποίηση του γραφείου μας ως τα Χριστούγεννα (ναι, του 2007), γράφω τώρα σε μιά ανάπαυλα της μάχης.

Κι είμαι πολύ ανυπόμονη να τελειώσω, γιατί μόνο τότε θα μπορέσω να ασχοληθώ απερίσπαστη με τον στολισμό του σπιτιού και της βεράντας.


Όχι, όχι αρνούμαι να περάσω τα περσινά!


Το Μυστικό Ημερολόγιο του Άγιου Βασίλη με πληροφορεί ότι σήμερα ταξινομεί τα γράμματα!!!


Αρνούμαι πεισματικά να το βάλω κάτω με όλα όσα πάνε στραβά και όσα προμηνύονται να πάνε στραβότερα.

Δικοί μου άνθρωποι έχουν προβλήματα υγείας, φίλοι περνάνε δύσκολα, εγώ βαδίζω στη λεωφόρο των απανωτών λαθών με βήμα σταθερό και το κεφάλι ψηλά. Εν των μεταξύ ξοδεύουμε περισσότερα από όσα βγάζουμε.

Προχτές που γύρναγα απο το συνεργείο έχοντας μόλις επισκευάσει έκτακτη βλάβη, με σταμάτησε η τροχαία. Παράβαση ορίου ταχύτητας. Μου φάνηκε τόσο πολύ αστείο που βγήκα από το αυτοκίνητο χαμογελώντας. Σαν να ζω τους νόμους του Μέρφυ κάθε μέρα.


Δε γαμιέται. Βήμα σταθερό και το κεφάλι ψηλά. Υπάρχουν πάντοτε χειρότερα κι απόψε μπορεί να χιονίσει...


Ζήτω τα μελομακάρονα!




Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2007

Happy Anniversary ή Το Αεροπλάνο στον Ουρανό

Είσαι μέσα και βλέπεις τηλεόραση. Σου ξέφυγα λίγο να "δω το mail μου, με την ευκαιρία θα κοιτάξω και το δικό σου".
Σ'ακούω που σχολιάζεις νευριασμένος το ντέρμπυ. "Κάρφωστο" (στον Ριβάλντο) και άλλα τέτοια. Μόλις μπήκε το δεύτερο γκολ και σε έχουν πιάσει τα διαόλια σου... "Πολύ απογοητευτικός ο τερματοφύλακας σήμερα".

Αυτό το κείμενο το γράφω για να το διαβάσεις αύριο στο γραφείο.

Αύριο θα σε έχω πάρει τηλέφωνο από το δωματιάκι μου -αυτό με τους σκορπιούς, μην ξεχνιόμαστε ;)- και θα σου έχω πει να "κοιτάξεις το blog μου". Θα μου έχεις πει "δεν ξέρω πότε θα έχω χρόνο, είναι αργό και το ίντερνετ, φοβάμαι μην δουν και οι άλλοι τι κοιτάζω" και εγώ θα σου έχω πει "έλα μωρέ, δες το, είναι ένα κείμενο γιά σένα" και θα κάνω τη θιγμένη. Ελπίζω να σε έχω πείσει και να μην μου έχεις απαντήσει "θα το δω στο σπίτι με την άνεσή μου".

2-1. Βελτιώθηκε η διάθεσή σου. Χαρούμενη η φωνή σου.

Αυτό το κείμενο δεν ξέρω γιατί το γράφω. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι απαραίτητο. Ή μάλλον ξέρω: προσπαθώ να σου λέω και να σου δείχνω κάθε μέρα πόσο πολύ σ'αγαπάω. Από την άλλη με πιάνει μιά αγωνία να μην αφήσω ανεκμετάλλευτο κανέναν τρόπο έκφρασης. Σκεφτόμουν ας πούμε πριν ότι θα ήθελα να μπορώ να βάλώ ένα από αυτά τα αεροπλάνα που βλέπουμε στις αμερικάνικες ταινίες να γράφουν μηνύματα με καπνό στον ουρανό. Σ'ΑΓΑΠΩ μ'ακούς;
ΠΟΛΥ.
ΠΟΛΥ.

Σηκώνεσαι συνέχεια απ'τον καναπέ και έρχεσαι να με δεις και με διακόπτεις και θα χαλάσεις την έκπληξη. Ουφ. Τι κόπος!

Όχι μόνο σ'αγαπώ, αλλά και Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. Και σε λατρεύω και σε θαυμάζω και σε πιστεύω και δε σε βαριέμαι ΠΟΤΕ.
Αυτό θέλω να λέει το αεροπλάνο στον ουρανό.

"Τι γράφεις τόση ώρα;" Ρωτάς. Σου λέω ψέμματα ότι ψάχνω κάτι σε μιά βιβλιογραφική βάση. Σε κάτι τέτοια είμαι μάνα καημένη...

Ένας χρόνος μαζί σου κάτω από την ίδια στέγη ήταν ένας χρόνος υπέροχος. Ασφαλώς ο ωραιότερος χρόνος της ζωής μου.

Δημοσιεύω το κείμενο κι έρχομαι να σου κάνω παρέα.

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2007

Οι Κανόνες Γιατί Έτσι - Μιά Προσέγγιση




Από τότε που καβαντζάρισα τα τριάντα και όσο περισσότερο πλησιάζω τα σαράντα, συνειδητοποιώ ότι συχνά φτιάχνω κανόνες ακριβώς γιά να έχω την απόλαυση να τους παραβώ. Η απόλαυση μεγαλώνει όταν συνειδητοποιώ πόσο δίκιο είχα που παρέβην τον ίδιο μου τον κανόνα, αυτόν που τήρησα όσο μπορούσα περισσότερο πιστά.


Κανόνας Νο 1: Δεν επιδιώκω να συναντώ blogger από κοντά.


Ήθελα πολύ να γνωρίσω τον Έντεκα -κι ευτυχώς το ίδιο κι εκείνος- κι έτσι απλά, χωρίς απολύτως κανέναν ενδοιασμό, αλλά ίσα-ίσα με την ηδονή του παραστρατήματος από τον κανόνα μου να μην συναντώ blogger, βρεθήκαμε στη Θεσσαλονίκη.



Θέλω η ζωή μου να έχει λάθη και δόξα τω Θεώ είναι γεμάτη κακούς χειρισμούς, έλλειψη στρατηγικής και λόγια που δεν έπρεπε να πω ή που έπρεπε να πω και δεν είπα. Στο δίκιο μου έχω άδικο -κλασικά. Τόσα πιά λάθη με έχουν πείσει ότι οι πιθανότητες είναι σχεδόν πάντα εναντίον μου. Μου φαίνεται ότι σιγά-σιγά χάνω οποιαδήποτε ικανότητα να κρίνω ορθά ενώ την ίδια στιγμή αυξάνω την δυνατότητά μου να διαμορφώνω δική μου γνώμη, να την πιστεύω με πάθος, να γίνομαι αγύριστο κεφάλι και να κάνω αυτού του αγύριστου κεφαλιού μου. Μια εφηβεία επιεικής που γίνεται σαράντα.


Κανόνας Νο 2: Έχω σχεδόν πάντα άδικο.


Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πόσο πολύ μεγάλη έκπληξη ήταν γιά μένα να διαπιστώσω ότι ο άνθρωπος πίσω από το blog Έντεκα, το καλύτερο ελληνόγλωσσο blog κατά την ταπεινή μου άποψη, ήταν ακριβώς όπως τον είχα φανταστεί! Είχα δίκιο; Είναι αυτό δυνατόν;
Κι όμως είναι. Είναι ένας εξωπραγματικός άνθρωπος. Παραδόξως, οπτικά θέλω να κρατήσω στο μυαλό μου την κινηματογραφική σκηνή της προσέγγισης: τη θολή μακρινή εικόνα του που καθαρίζει καθώς τον πλησιάζω και σιγά-σιγά διακρίνω το πρόσωπό του. Ναι, αυτό το πρόσωπο είχα φανταστεί. Αυτό πάλι είναι δυνατόν;



Στο blog μου είχα από την αρχή εφαρμόσει αυστηρή αυτολογοκρισία με την εφαρμογή πολυάριθμων αλληλοαναιρούμενων κανόνων.


Κανόνας Νο 3: Δεν πρέπει να γράφω πράγματα που μπορεί να οδηγήσουν στην αναγνώρισή μου.


Αν παραβαίνω κατ'εξακολούθηση τον Κανόνα Νο 1 ή, όπως έκανα ήδη, αναφέρομαι σε γεγονότα όπως ο γάμος μου, κάνω σημαντικά βήματα για να τον καταργήσω και αυτόν. Τι θα συμβεί άραγε αν καταργηθεί τελείως; Μήπως απολύτως τίποτα;


Κανόνας Νο 4: Δεν πρέπει να γράφω πράγματα σχετικά με το επάγγελμά μου, τις σπουδές μου, τις τωρινές μου ασχολίες.


No comment. Πρέπει να κρατήσω κάποιον κανόνα, ανεξαρτήτως αν τον έχω παραβεί ενίοτε και αυτόν. Βλ. Κανόνα Νο 5.


Κανόνας Νο 5: Δεν θέλω να αισθάνομαι ότι εκποιώ αυτά που αγαπώ χάριν μεγαλύτερης δημοτικότητας.


Ο λεγόμενος και κανόνας Μην Κάνεις Αυτά που Κοροϊδεύεις. Καλά είναι να μείνει και τίποτα όρθιο. Πολύ δύσκολος κανόνας. Δεν είμαι σίγουρη πώς να τον εφαρμόζω, γιατί με προβληματίζει ο όρος "εκποιώ".


Κανόνας Νο 6: Να αποφεύγω να γράφω για πρόσωπα υπαρκτά εκμεταλλευόμενη την ανωνυμία του μέσου.


Δεν θέλω να γράφω για την επικαιρότητα, να κρίνω πολιτικούς και άλλους "επώνυμους", πρόσωπα του επαγγελματικού, φιλικού ή μπλογγερικού περιβάλλοντος. Η πιστή τήρηση του κανόνα αυτού οδήγησε το εν λόγω blog σε συστηματικές αναφορές σε κείμενα νεκρών λογοτεχνών, πάλι όμως με τις τύψεις που δίνει η παράβαση του Κανόνα Νο 5.Είναι κατάσταση αυτή;


Εν τω μεταξύ εννοείται ότι έχω παραβεί τον κανόνα Νο 6 κατ'εξακολούθηση και μάλιστα ενίοτε με κείμενα που έχω μετανιώσει. Δυστυχώς για τα κείμενα που μετανιώνω ισχύει απαράβατος ο


παρενθετικός Κανόνας Νο 7: Δεν κατεβάζω τίποτα από ό,τι έχω ανεβάσει.


Έτσι, συχνότατα αναφέρομαι στην επικαιρότητα, έχω γράψει κείμενα για πρόσωπα του πολύ στενού μου οικογενειακού περιβάλλοντος, έχω δε ξεσπάσει κατά του επαγγελματικού μου περιβάλλοντος με το αποτυχέστατο συμβολικό διήγημα σε συνέχειες, ο Ιαγουάρος Μέσα Του, μιά απόπειρα να γραφτεί σοβαρή μεξικάνικη σαπουνόπερα. Και σε άλλους blogger έχω αναφερθεί. Κρατάω όμως τα προσχήματα μη δημοσιεύοντας ονόματα "της αληθινής ζωής".


Από την πρώτη στιγμή που συνάντησα τον Έντεκα, αισθάνθηκα την ακατανίκητη ανάγκη να καταργήσω όλους τους Κανόνες, όλα αυτά που με κρατάνε από το να εκφραστώ φοβούμενη τις συνέπειες, φοβούμενη τι μπορεί να συμβεί που δεν θα έχω προβλέψει. Ήθελα να του αφηγηθώ όλη μου τη ζωή και είμαι σίγουρη ότι η ασυγκράτητη λογοδιάρροιά μου δεν του άφησε καμιά αμφιβολία γι'αυτό. Καθώς περνούσε η ώρα και βεβαιωνόμουν όλο και περισσότερο ότι βγήκα ραντεβού με έναν μυθιστορηματικό χαρακτήρα, το πράγμα πήρε το δρόμο του και όταν χωρίσαμε έμεινα με μιά αίσθηση απόλυτης χαράς. Χαράς γιατί υπάρχει ένας τέτοιος άνθρωπος, τόσο μοναδικός όσο το blog του, απολύτως σπάνιος, απολύτως ενδιαφέρων. Ένας άνθρωπος με τον οποίο μπορώ να συζητήσω τα πάντα (και πιστέψτε με προσπάθησα φιλότιμα).


Μπορεί κατά βάθος να ζηλεύω αυτούς που έχουν την τύχη να τον συναναστρέφονται καθημερινά, αλλά γιά μένα, με το φαντασιακό μου παιδιόθεν δυσανάλογα ανεπτυγμένο, η σπανιότητα των συναντήσεων με τέτοια πρόσωπα έχει ιδιαίτερα ξεχωριστή αξία. Με ικανοποιεί να ξέρω ότι είναι εκεί, υπάρχει και μπορώ να τον διαβάζω. Επιπλέον δεν χρειάζεται πιά να ομολογώ ευθαρσώς ότι ανεβαίνω στη Θεσσαλονίκη γιά να φάω γλυκά. Τώρα θα μπορώ να λέω ότι έχω και έναν φίλο στη Θεσσαλονίκη.

Δεν θα έγραφα το κείμενο αυτό αν δεν συμφωνούσαμε με τον Έντεκα να αναφέρθουμε κι οι δυό στη συνάντησή μας. Συγκρατιέμαι από τον πειρασμό και δεν μπαίνω στο blog του πριν γράψω κι ανεβάσω αυτό το κείμενο. Άλλος ένας κανόνας που βάζω στον εαυτό μου γιατί έτσι. Αυτόν τον τηρώ.

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2007

Το αλαζονικό απομεινάρι της νύχτας

Αυτό το μπλογκ έχει πολλές ελλείψεις.


Σοβαρές ελλείψεις.








Δεν έχει, ας πούμε, αρκετές γάτες.


Καλό θα ήταν να έχει περισσότερες γάτες.



Ode to the Cat
Pablo Neruda





Translation by Linh Dinh

The animals
were imperfect,
long-tailed, dismal
in the head.
Little by little
they composed themselves,
becoming a landscape,
gaining spots, grace, flight.
The cat,
only the cat,
appeared complete
and proud:
born completely
finished
,
it walks alone and knows what it wants.

Man wants to be a fish and a bird,
the snake would rather have wings,
the dog is a lost lion,
the engineer wants to be a poet,
the fly studies the swallow,
the poet tries to imitate the fly,
but the cat
wants only to be cat,
and every cat is cat
from whiskers to tail,
from hunches to live rat,
from night to its yellow eyes.

There’s no entity
like it,
neither moon nor flower
has its construction:
it’s a solitary thing
like the sun or a topaz
,
and the supple line
of its contour,
firm and delicate, is like
the prow line of a ship.
Its yellow eyes
leave only
a crack
to stuff the coins of the night.

O little
emperor without globe,
conqueror without country,
tiny tiger of the living room, sultan
groom of a sky
of erotic tiles,
the wind of love
in the open air
you demand
when you pass
and pose, placing
four delicate feet
on the floor,
sniffing,
doubting
every earthly thing,
since
everything
is filthy
for the cat’s immaculate feet.

O independent beast of the home,
arrogant remnant of night,
lazy, gymnastic
and alien,
most profound cat,
secret police
of dwellings,
emblem
of a lost velvet,
there’s probably no
enigma
to your manner,
perhaps you’re not mysterious,
the entire world knows you and you belong
to the least mysterious inhabitant,
perhaps everyone believes he’s the master,
owner, uncle
of the cat, companion,
colleague,
disciple or friend
of the cat.

I no.
I don’t buy it.
I don’t know the cat.
I know everything, life and its archipelago,
the sea and the unfathomable city,
botany,
the harem and its excess,
virtues and flaws of mathematics,
the world’s volcanic veins,
the unreal carapace of crocodiles,
the hidden goodness of firemen,
the blue atavism of priests,
but I cannot figure out the cat.
My reasoning slips before its indifference,
its eyes with their golden numbers.

(το πρωτότυπο εδώ)








Thomas Gainsborough, Six Studies of a Cat, 1765-1769

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2007

Φλερτάροντας με την υπερκόπωση

Ο Robert Louis Stevenson λέει κάπου ότι η ελπίδα είναι ένα παιδί, ένα τυφλό, απερίσκεπτο, ευχάριστο αγόρι, που ξέρει μόνο να κυνηγάει λιχουδιές.

Τι το κάνεις αυτό το παιδί άραγε;


Πρωί-πρωί μέσα στο αυτοκίνητο ορμάει η Λίνα Νικολακοπούλου κραδαίνοντας ένα μωρό.

Ένα μωρό, μωρό παιδί χρόνια έχει κρυφτεί στο σώμα μου
τρώει μπογιές, καρδιές, φωτιές, χιόνια
και την κολώνια μου
Ένα μωρό, μωρό παιδί χρόνια έχει κλειδιά απ' το σπίτι μου
κάνει ζημιές, βρωμιές, χαρές, ψώνια
κάτω απ' τη μύτη μου

Όταν λέει πεθαίνω τρέχω του μαθαίνω τι θα πει μωρό μου
Μπορώ

Όλα τα μωρά κλαίνε έτσι δεν είναι;


Διάβασα ένα καταπληκτικό βιβλίο γιά έναν καταπληκτικό άνθρωπο. Ο John Pendlebury αναδύεται κινηματογραφικός, γενναίος, αληθινός Άγγλος ευγενής, ερωτευμένος με την αρχαιολογία, αυτός που θα θέλαμε να είμαστε. Όταν τέλειωσα το βιβλίο μου έμεινε στο στόμα μιά γεύση σκόνης. Από τα αρχεία που σκάλισε η Imogen Grundon, από τους περίπατους και τις ανασκαφές του John, από τον κουρνιαχτό της Μάχης της Κρήτης.

Την ζήλεψα την Grundon που είχε να ασχοληθεί με έναν ήρωα τόσο αναμφίβολα συμπαθή.

Θυμήθηκα την αγαπημένη μου Carol Ann Duffy που γράφει στο ποίημά της The Biographer:


Because you are dead,
I stand at your desk,
my fingers caressing the grooves in the wood
your initials made;
and I manage a quote,
echo one of your lines in the small, blue room
where an early daguerreotype shows you
excitedly staring out
from behind your face,
the thing that made you yourself
still visibly there,
like a hood and a cloak of light.
The first four words that I write are your name.

I'm a passionate man
with a big advance
who's loved your work since he was a boy;
but the night
I slept alone in your bed,
the end of a fire going out in the grate,
I came awake -
certain, had we ever met,
you wouldn't have wanted me,
or needed me,
would barely have noticed me at all.
Guilt and rage
hardened me then,
and later I felt your dislike
chilling the air
as I drifted away.
Your wallpaper green and crimson and gold.


Δεν έχει κεράσια αυτή την εποχή.

Example


Λουκάς Γεραλής, Νεκρή φύση με κεράσια