Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2008

Η μουσική στη ζωή μας

Έβρεχε τελικά και ούτε μανιτάρια ούτε τίποτα.
Μόνο κυνηγοί. Πολλοί, μανιακοί, μεταμφιεσμένοι και κυνοκρατούντες.


Στο σπίτι μας τραγουδάμε σχεδόν συνέχεια. Πότε ο ένας, πότε ο άλλος. Όχι νορμάλ τραγούδια, ούτε σε νορμάλ εκτελέσεις.

Διασκευές και λαρυγγισμοί κατεξοχήν. Και παραλλαγή των στίχων για να ταιριάζουν πότε στον έναν, πότε στον άλλον. Μάλιστα ένα από τα αγαπημένα μας παιχνίδια είναι να τραγουδάμε λαϊκά τραγουδάκια με ύφος και στυλ γρηγοριανού μέλους (κάποτε κάναμε και σχετική ερασιτεχνική ηχογράφηση...). Άστα να πάνε, πολύ γελοίες καταστάσεις.
Εχτές πού άκουγα τον Θ. να τσιρίζει σαν τον Ταμπάκη από την κουζίνα ένα τραγουδάκι τέτοιο για μένα, σκέφτηκα ότι έτσι ακριβώς είναι η αληθινή ευτυχία.

Ένα φάλτσο τραγούδι με παραλλαγμένους στίχους που ξελαρυγγιάζεται να στο τραγουδάει εκείνος που αγαπάς.


Εχτές σοκαρίστηκα διότι συνειδητοποίησα ότι ο τραγουδιστής Μιχάλης Κακέπης πρέπει να ήταν ο δάσκαλός μου στην έκτη δημοτικού!! Μάλιστα θυμάμαι ότι ο δάσκαλός μου λεγόταν και Κακεπάκης και Κακέπης (όπως πολλά Κρητικά επίθετα "στέκουν" και χωρίς την κατάληξη).

Θυμάμαι ότι αγαπούσε πολύ την μουσική, είχε ο ίδιος πολύ ωραία φωνή και προσπάθησε να οργανώσει την τάξη μας σε μιά χορωδία. Γι'αυτό κάθε μέρα σχεδόν μετά το μάθημα μας πήγαινε σε μιά γειτονική του σχολείου αίθουσα (του Συλλόγου Κρητών "Ομόνοια") και μαθαίναμε κρητικά τραγούδια. Ήταν κάπως περίεργο διότι πολλά από τα παιδιά της τάξης (μεταξύ τους κι εγώ) δεν ήταν από την Κρήτη, όμως με αυτό τον τρόπο μάθαμε ένα σωρό ωραία τραγούδια και γίναμε εξπέρ (so not)! Μακάρι να μπορούσα να σας τραγουδίσω το σουξέ μου "Αγρίμια κι αγριμάτσια μου" για να καταλάβετε...

Μάλιστα θυμάμαι ότι στο πλαίσιο της δραστηριότητας της χορωδίας, μάς μάζεψαν ένα ωραίο πρωί του Ιανουαρίου (1983 νομίζω) και είπαμε τα κάλαντα στο Καστρί!! Κι εγώ πρώτη θέση (η ωραία Θεσσαλιώτισσα) ντυμένη Κρητικοπούλα. Οποία υποκρισία! Παρεμπιπτόντως, έχω σχετική φωτό χειραψίας με τον Πρόεδρο που ποτέ δεν ξέρετε πότε θα τη δείτε σε κανένα προεκλογικό φυλλάδιο αν αποφασίσω ποτέ να πολιτευτώ...

Τέλος πάντων για να επανέλθω στο θέμα, ο τραγουδιστής Κακέπης δεν είμαι σίγουρη αν είναι ο δάσκαλος εκείνος ή όχι. Από τις φωτογραφίες του που βρήκα στο ίντερνετ θα έβαζα στοίχημα ότι αυτός είναι, αλλά ο Bosko με πληροφόρησε ότι πρέπει να είναι 45 χρονών, άρα στα δεκαεννιά του δεν μπορεί να δίδασκε ο άνθρωπος.

Πάντως καλή του ώρα του γλυκού μου δασκάλου όπου κι αν βρίσκεται...



Σήμερα στο αυτοκίνητο υπέβαλα τον εαυτό μου συνειδητά στο μαρτύριο να ακούσω την εκπομπή του Α. Ρουμελιώτη στο City. Συνέχιζα να ακούω διότι πολύ απλά δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που άκουγα! Πέρα από το γεγονός ότι η προβληματικότατη άρθρωση του εκφωνητή ήταν εκνευριστική, είναι απίστευτο πόσες ασυνάρτητες σεξιστικές σαχλαμάρες ξέβρασε ο καταπιώνας του (και ξέβραζε ακατάπαυστα, χωρίς ανάσα). Από το ό,τι οι "αδελφές" φταίνε για την κρίση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (με συνειρμό από την ονομασία της τράπεζας Lehman brothers όπου brothers=αδελφές!!!) ως την πρόωρη εκσπερμάτιση των ανδρών (που όμως δεν απασχολεί τις γυναίκες διότι αυτές θέλουν μόνο να "τυλίξουν" τους άνδρες).

Σεβαστέ μου Δρ. Φλάντζα ως φαίνεται τα ούφο δεν βγαίνουν μόνο από την τηλεόραση αλλά και από το (καταταλαιπωρημένο) ελληνικό ραδιόφωνο.


Από τοίχο της Μυτιλήνης. Του Αθήναιου, που του αρέσουν τα γκράφιτι.

24 σχόλια:

Α, μπα? είπε...

Επειδή που και που μου αρέσει να υποφέρω, θα τον ακούσω κι εγώ αυτόν τον Ρουμελιώτη

ΠΑΥΛΟΣ είπε...

Απλά θα συμφωνήσω μαζί σου. Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να ακούς κάποιον να σου τραγουδάει έστω και φάλτσα την αγάπη του.

Όσο για τον φίλτατο Ρουμελιώτη, πηγαίναμε μαζί σχολείο στην Χαλκίδα, αρκετά μεγαλύτερος από εμένα (αλήθεια λέω, δεν κόβω χρόνια), και τον θυμάμαι σαν το παιδί της σφαλιάρας. Τώρα πως έγινε αυτό που έγινε, τι να πω, στην Ελλάδα ζούμε.

Provato είπε...

νο μάσρουμζ;

Κρίμα. και σκεφτόμουν να σου κουβαληθώ για μανιταρόπιτα....

7Demons είπε...

O Πρόβατος θα μείνει νηστικός, ο Παύλος επιβεβαιώνει με ευπρέπεια κάποιες παλιές αναφορές και πληροφορίες που έχουμε ακούσει,κατά ένα περίεργο τρόπο φαντασιωνόμαστε κυνηγούς-στιφάδο (στη φιλοζωική μας διάσταση),δεν ενθυμούμαστε με τίποτα το δάσκαλο μουσικής- μόνο ότι ήτο και ιεροψάλτης(!) και φυσικά λατρεύουμε τα αναρχικά,"άτακτα" μυαλά που γράφουν μικρές,διαμαντένιες αντιρρητικές απόψεις στους τοίχους.
Μόνο που τα τούβλα δεν βλέπουν και τα "τούβλα" δεν μπορούν να τα καταλάβουν...

Ourbax είπε...

Και εσύ με τους εξωγήινους και τα UFO τα έχεις βάλει, τι ρατσισμός είναι αυτός εναντίον μας;
Σε έβαλα στην μαύρη λίστα του Ο.Ε.Ο.Τ
Ο πρόεδρος Ο.Ε.Ο.Τ
Ourbax.

ε είπε...

αυτη η δευτερη παραγραφος σας, μου εκανε καλο.ωραια εικονα δωσατε.
τωρα τελευταια ολο για γκρινιες ακουω, ολο για ανθρωπους που δεν εχουν τι να πουν.
ωραια να ξελαρυγγιαζεσαι με τραγουδια και οχι με καυγαδες.
παντα ετσι :)

Dr_MAD είπε...

@ pavle, ξανακοίτα την ταυτότητά σου στο πεδίο ΗΜ. ΓΕΝΝΗΣΗΣ, θα σε βοηθήσει ένα φρεσκαρισματάκι

@ ourbax, να μάθετε να περνάτε λίνκια

@ ιφιμέδεια, είσαι μια γλυκιά αρρώστια με απαλή γεύση φθινοπώρου

YO!Reeka's είπε...

τελειώνουμε, όχι τελιώνουμε τσ τσ

TaLaS είπε...

Προσωπικα γνωριζω μονο τα γραπτα του Α. Ρουμελιωτη στη στηλη του στην "Ελευθεροτυπια". Προφανως δεν διαφερουν οι "αθλοι" του απο ραδιοφωνου με τα γραπτα του. Και αυτον τον ανθρωπο τον πληρωνουν κιολας για τις βλακειες που λεει και γραφει...

Ιφιμέδεια είπε...

@Α, μπα?

Άκου να δεις!

Ιφιμέδεια είπε...

@Παύλος

Έπρεπε να τον είχατε πνίξει στον πορθμό του Ευρίπου Παύλο μου. Χαμένη ευκαιρία.

Ιφιμέδεια είπε...

@Πρόβατος

Σώθηκες που περιμένεις να φας πίτα από μένα!!!

Ιφιμέδεια είπε...

@7 δαιμόνια

Κυνηγοί-στιφάδο: ΝΑΙ!!!!!

Ιφιμέδεια είπε...

@Ourbax

Α, μα δεν τρώγεσαι με τίποτα εσύ! Θα σε τακτοποιήσω εν καιρώ!

Ιφιμέδεια είπε...



και όντως ξελαρυγγιαζόμαστε. Η ερμηνεία μας τα έχει όλα: φάλτσο με πάθος!

Ιφιμέδεια είπε...

@MAD

Επειδή είμαι πολύ επιρρεπής στην κολακεία, πολύ σας ευχαριστώ γι'αυτό που γράψατε!

Ιφιμέδεια είπε...

@Υο!reeka's

Κι όμως πιό πολύ του πάει αυτό το τελιώνουμε. Έχει έμφαση στο "-λιώνουμε". ;)

Ιφιμέδεια είπε...

@Ταλας

Ναι, δυστυχώς. Τα γράφει κιόλας και scripta manent....

Mariposa είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Mariposa είπε...

Ο Κακεπάκης Κακέπης ο δάσκαλος είναι ο πατέρας μου! Τώρα ζει στην Κρήτη. Ο Μιχάλης είναι ο γιος του κι αυτός τραγουδιστής. Μπορεί να πηγαίναμε και στο ίδιο σχολείο γιατί την εποχή που λές τον είχα δάσκαλο και εγώ, στην πέμπτη και έκτη τάξη του 29ου δημοτικού Πειραιά.
Με συγκίνησε η αναφορά σου στο πατέρα μου. Νά σαι καλά.

Ιφιμέδεια είπε...

Αγαπημένη Mariposa,

η συγκίνηση μου για το μήνυμά σου είναι πολύ μεγάλη!

Μοιάζουν τόσο πολύ πατέρας και γιός που τους μπέρδεψα τελικά, μα έστω κι έτσι να που πήρα αυτό το τόσο ευχάριστο νέο από εσένα: ότι ο καλός μας δάσκαλος, ο αξέχαστος, είναι καλά κι ότι είναι ο γιός του αυτός που τώρα καμαρώνουμε!

Όπως έγραψα και στην ανάρτηση, θυμάμαι πάρα πολύ έντονα την αγάπη του για τη μουσική που την εμφύσησε και σε μας. Εγώ τον είχα μόνον στην 6η, ώστε πιθανολογώ ότι εσύ θα ήσουν ίσως ένα χρόνο μικρότερη αφού τον είχες δύο χρονιές. Δεν τα θυμάμαι βέβαια και λεπτομερώς.

Σε παρακαλώ να του δώσεις την αγάπη μου και τις ευχές μου να είναι πάντοτε καλά. Δεν τον ξεχάσαμε ποτέ όχι μόνον εγώ αλλά και άλλοι μαθητές του. Τον θυμάμαι πάντοτε καλοδιάθετο και χαμογελαστό κι ελπίζω έτσι να είναι πάντα!

(Αν θέλεις να μου στείλεις κάποιο μήνυμα που δεν θα ήθελες να φανεί εδώ γράψε μου στο
iphimedea-παπάκι-yahoo-τελεία-com)

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

Καλησπερα σας εντελως τυχαια ανακαλυψα το αρθρο αυτο και ενιωσα απο τη μεγαλη συγκινηση να ανατριχιαζει η σπονδυλικη μου στηλη οσο διαβαζα το αρθρο αρχιζα να ταυτιζομε σε αυτη την εποχη και να ανακαλυπτω οτι με αφορα και με γυρναει η ιστορια πισω. Ναι ειμαι και εγω ενας μαθητης του παρολο που ηρθα στην τεταρτη ταξη του 29ου δημοτικου σχολειου καιγνωρισα αυτον τον καταπληκτικο δασκαλο και εγω.Και καθοτι κρητικος τον αγαπησα και πραγματικα θα ηθελα να τον αγκαλιαζα για μια φορα. Μου ηρθε στο μυαλο η χορωδια μας στο βεακειο.Οπως επισης και η Κα Κατσαφρακη.το ονομα μου Μιχαλης.
ΙΦΙΜΕΔΕΙΑ να εισαι καλα για τις μνημες που μου ξυπνησες.
Οσο για σενα φιλτατε και συνονοματε Mariposa να εισαι καλα.

Θα υπογραψω ως tsmike που ειναι και το ψευδωνυμο μου.

Unknown είπε...

Αγαπημένη mariposa ο Κος Κακεπακης είναι ο πατέρας του και επειδή και εγώ πέρασα από το 29ο Πειραιά και ήταν από τους αγαπημένους μου δασκάλους ίσως και από τους λίγους που θυμάμαι μετά από τόσα πολλά χρόνια! Είμαι συγκινημένη και χαρούμενη που βλέπω ότι υπάρχουν κι άλλοι που τον θυμούνται με τόση αγάπη! Έχω πολλές μνήμες από το σχολείο αυτό και σήμερα στα 46 μου νιώθω σαν να με γυρίσατε και πάλι εκεί!! Χάρηκα πολύ και εύχομαι υγεία και πάντα όμορφες μνήμες! Από τότε αγάπησα την Κρήτη και ας είμαι Ηπειρωτισα.